Tak spędzamy czas

 

zabawy       Połączenie muzyki z ruchem wpływa na ich rozwój sensoryczno – motoryczny. Dzieci chętnie uczą się nowych piosenek, tańczą i naśladują ruchy wykonywane przez wychowawców. Wykorzystanie śpiewu oraz tańca daje dzieciom możliwość przeżycia różnych emocji. Dzieci  uczą się poprawnej artykulacji i ćwiczą głos. Zabawy ruchowe są bardzo ważnym elementem w rozwoju dziecka. Wprowadzają radosny nastrój i dobre samopoczucie, dają dziecku możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu.

28_zabawne_zdjęcia          W czasie zajęć plastycznych dzieci mają możliwość korzystania z wielu materiałów – kredek, farb, kredy, papieru kolorowego, bibuły, tkanin, plasteliny i wielu innych – dzięki czemu doskonalą motorykę dłoni i palców oraz koordynację wzrokowo-ruchową, a przede wszystkim rozwijają swoją aktywność twórczą. Zapoznanie dzieci z różnymi technikami powstawania prac plastycznych. Celem tych zajęć jest doskonalenie sprawności manualnej.

dzieci-zabawa-budowanie      Dzieci budują konstrukcję z klocków, szeregują je, budują i burzą budowle, dopasowują odpowiednie   kształty do otworów. Celem tych zabaw jest rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki, usprawnianie procesów myślenia i koncentracji.

z.

Metoda ta opiera się na ćwiczeniach-zabawie-relacjach z drugą osobą. Cechą charakterystyczną metody jest rozwijanie przez ruch: świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej oraz dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi kontaktu. Udział w zajęciach wpływa korzystnie na rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy, ruchowy dziecka.

Edukację przyrodniczą i ekologiczną prowadzoną nasze opiekunki z wykorzystaniem interesujących treści, które pozwalają nie tylko zdobyć elementarną wiedzę w tym zakresie, ale równocześnie uczy dzieci szacunku do otaczającego świata rozbudzając w nich potrzebę jego ochrony. Obchodzimy min Międzynarodowy Dzień Sprzątania Świata itp.