Dokumenty

RODO – obowiązek informacyjny

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tychże danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:

Administratorem danych osobowych jest :

 Urszula Moczulska Domiżabki  Białystok 15-198  ul. B. Żeleńskiego 43

Cel przetwarzania:

Realizacja zadań statutowych klubu malucha

Odbiorcami danych osobowych są:

  • Osoby upoważnione przez administratora do wykorzystania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.
  • Podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa.
  • Podmioty wskazane przez opiekunów prawnych.
  • Dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Wizerunek upubliczniony może być przekazywany do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Dane są przetwarzane przez okres edukacji dziecka, a następnie archiwizowane.
  • Dane osobowe dzieci zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z opieki w Klubie malucha Domiżabki

Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

  • dostępu do dotyczących go danych osobowych, sprostowania,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego
  • informacji o prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz

usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych (dotyczy danych przetwarzanych na podstawie zgody). Prowadzi to do uniemożliwienia realizacji zadań klubu malucha i

oznacza wypowiedzenie umowy o świadczenie usług dla danej osoby.

  • Każda osoba, której dane dotyczą, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie jej zgody ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Wycofanie się osoby ze zgody należy złożyć w formie wniosku drogą pisemną. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania danych innych niż wynikające z przepisów prawa i wypowiedzenie umowy o świadczenie usług dla danej osobie.

Podanie danych osobowych wynikających z przepisu prawa jest wymogiem ustawowym. Niepodanie tych danych spowoduje brak możliwości realizacji zadań klubu malucha.

 Nie przewiduje się przetwarzania danych osobowych w celu innym niż realizacja zadań klubu malucha

Szanowni Państwo!

W związku z tym, że Państwo zawarli z naszym Klubem malucha Domiżabki umowy o sprawowanie opieki nad dziećmi, dane osobowe dzieci oraz Państwa, jako ich rodziców, czy też opiekunów prawnym w zakresie niezbędnym do realizacji umów, są gromadzone i przetwarzane przez tutejszy Klub malucha Domiżabki. Posiadają Państwo prawo do informacji, jakie dane są zgromadzone oraz prawo do ich poprawiania. Jednocześnie informuję, że posiadają Państwo także prawo do żądania usunięcia danych osobowych z naszej bazy danych, ale usunięcie danych oznacza automatyczne rozwiązanie umowy, ponieważ klub maluch  nie będzie mógł jej realizować. 

  • Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i jej nowelizacją*( nowe brzmienie ust. 2 w art. 3a wejdzie w życie z dn.1.04.2022 r.(Dz. U. z 2021 r.poz. 2270*) dane tj.
    1) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL dziecka, a w przypadku gdy
    nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego
    tożsamość;
    1a) informację, czy dziecko legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności,
    a jeżeli tak, to jakim;
    2) imiona, nazwiska, daty urodzenia oraz numery PESEL rodziców, a w przypadku
    gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego
    tożsamość;
    2a) informacje o rodzeństwie dziecka dotyczące liczby i wieku rodzeństwa;
    3) adres miejsca zamieszkania rodziców i dziecka;
    4) adres poczty elektronicznej i numer telefonu rodziców;
    5) miejsce pracy rodziców lub miejsce pobierania nauki w szkole lub szkole
    wyższej przez rodziców – o ile pracują lub pobierają naukę;
    6) dane o stanie zdrowia, stosowanej diecie i rozwoju psychofizycznym dziecka;
    7) dane o wysokości dochodów rodziców – w przypadku ubiegania się przez
    rodziców o częściowe lub całkowite zwolnienie z opłat, jeżeli zwolnienie to jest
    uzależnione od wysokości dochodów

Podmiot prowadzący  klub dziecięcy, przetwarzają dane w/w wyłącznie w związku
z rekrutacją oraz w zakresie i w celu zapewnienia dziecku prawidłowej opieki
oraz w celu realizacji przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych dofinansowania.

  • W trakcie realizacji programu MALUCH+ dane państwa dzieci (i tylko dzieci) obejmujące wyłącznie: imię, nazwisko, datę urodzenia, pesel, adres zamieszkania i zameldowania, kraj pochodzenia klub malucha udostępnia wyłącznie: Podlaskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w ramach realizowanego Programu Maluch+.

Zgodnie z art. 6 Ustawy o ochronie danych osobowych, za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Dane osobowe obejmują co najmniej informacje niezbędne do identyfikacji (imię, nazwisko, miejsce zamieszkania), jednakże mieszczą się w nich również dalsze informacje, wzmacniające stopień identyfikacji. Do informacji takich z pewnością należą zdjęcia osoby fizycznej, chociażby wykonane w przeszłości, umożliwiające jej identyfikację. Należy uznać, że zdjęcie stanowi dane osobowe podlegające ochronie w sytuacji, gdy zdjęcie takie jest umieszczone wraz z imieniem i nazwiskiem osoby na nim występującej, w miejscu dostępnym dla nieograniczonej liczby podmiotów.

W naszym klubie:

  • dane osobowe nie są umieszczane na zewnątrz placówki ani w intrenecie, a więc nie są dostępne nieograniczonej liczbie osób;
  • jeśli pokazujemy zdjęcie dziecka, to albo bez żadnego podpisu (np. na stronie internetowej), albo tylko z imieniem;

Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, klub malucha nie ma obowiązku rejestrowania bazy danych o podopiecznych , niemniej nie zwalnia nas to z przestrzegania przepisów dotyczących ochrony posiadanych danych i ich udostępniania.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KLUBU MALUCHA „DOMIŻABKI”

Niniejszy dokument omawia zasady rekrutacji i przyjęcia Dziecka do Placówki

1. Prywatna opieka nad dziećmi zwana dalej Klubem Malucha „Domiżabki” mieści się przy ulicy Boya Żeleńskiego 43 w Białymstoku, reprezentowany przez Urszulę Moczulską- właściciela.
2. Klub Malucha Domiżabki został wpisany do REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Oznacza to, iż zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2022 r. poz. 1324 z póżn.zm.) , spełniamy wszelkie normy prawne, lokalowe i sanitarne. Nasza placówka spełnia podwyższone wymagania prawa budowlanego, powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej, przepisów ochrony przeciwpożarowej i bhp dla klubów malucha i żłobków , a także podlega pod szereg kontroli państwowych.
3. Prywatna opieka nad dziećmi zwana dalej Klubem Malucha „Domiżabki” jest jednostką organizacyjną powstałą do sprawowania opieki nad dziećmi w wieku od 1 roku życia do ukończenia 4 roku życia.
4. Rekrutacja odbywa się poprzez zgłoszenie telefoniczne chęci zapisana dziecka do placówki , oraz wypełnieniu stosownych dokumentów w placówce , po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania.
4a .Dzieci przyjmowane są w miarę posiadanych wolnych miejsc. O przyjęciu do klubu malucha decyduje organ prowadzący / kierownik klubu malucha , na podstawie wypełnionego przez rodziców/opiekunów prawnych wniosku.
4b . Dzieci, które ukończyły 3 rok życia w dniu 31 sierpnia danego roku są automatycznie skreślone z listy dzieci oczekujących.
4c. W klubie malucha zwalnia się miejsce, gdy:
a) dziecko przechodzi do przedszkola,
b) rodzic/opiekun prawny złoży pisemne wypowiedzenie warunków umowy,
c) organ prowadzący / kierownik klubu malucha skreśli dziecko z listy korzystających z usług placówki z przyczyn podanych w regulaminie.
4d. W przypadku zgłoszonej większej ilości dzieci i kart zgłoszeniowych od liczby wolnych miejsc w klubie malucha , pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci w następującej kolejności:
– z których co najmniej jedno z rodziców lub dziecko w rodzinie jest osobą niepełnosprawną,
– których rodzeństwo już uczęszcza do żłobka,
rodzeństwo dzieci uczęszczających lub” absolwentów” klubu.
rodziny korzystające z Białostockiej Karty Dużej Rodziny

– dzieci z rodzin wielodzietnych;
– dzieci rodzica samotnie wychowującego;
4e. Dzieci, które nie zostały przyjęte do klubu malucha z uwagi na brak miejsc wpisywane są na listę rezerwową.
4f. W przypadku zwolnienia miejsca w klubie malucha, dzieci z listy rezerwowej mają pierwszeństwo w przyjęciu.
4g. Warunkiem korzystania z usług klubu malucha jest podpisanie umowy cywilnoprawnej pomiędzy rodzicami/opiekunami prawnymi a organem prowadzącym / kierownikiem klubu malucha Brak podpisania umowy w wyznaczonym terminie skutkuje usunięciem kandydata z listy zakwalifikowanych.
4h. Umowa zawarta jest na czas nieokreślony, lecz nie później niż do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia, lub w przypadku gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.
4i. Podstawą odmowy przyjęcia dziecka do klubu malucha jest obiektywny brak możliwości ich świadczenia, występujący w szczególności w sytuacji:
a) ograniczonej liczby miejsc w klubie malucha
b) zagrożenia epidemiologicznego,
c) uchylania się od należnych opłat przez osoby zobowiązane
4.j Na wniosku o przyjęcie dziecka rodzice/opiekunowie prawni oświadczają, że zapoznali się z zasadami rekrutacji w klubie malucha i regulaminem.
4.k. O przyjęciu dzieci do klubu malucha w trakcie roku decyduje organ prowadzący / kierownik klubu malucha
4.l. Oświadczenia rodzica/ opiekuna prawnego składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie obowiązany jest do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań..
4.m. Dyrektor organ prowadzący / kierownik klubu malucha w przypadku powzięcia wątpliwości co do prawdziwości złożonych dokumentów w procesie rekrutacyjnym, może dokonać weryfikacji wniosku i dokumentacji do niego dołączonej.
5. Placówka oferuje opiekę dostosowaną do potrzeb Rodziców/Opiekunów prawnych dziecka, w godzinach pracy Placówki.
6. Organizację pracy oraz zajęć w ciągu dnia określa rozkład dnia, ustalony z uwzględnieniem wymagań zdrowia i higieny oraz uwzględnieniem indywidulanych potrzeb grupy. Plan Dnia dostępny jest na tablicy ogłoszeń w Placówce.
7. Rodzic/Opiekun ma obowiązek powiadomić personel Klubu o nieobecności dziecka w dniu poprzedzającym roboczym najpóźniej do godziny 17.00 tegoż dnia.
8. Czesne jest jednakowe w każdym miesiącu, niezależnie od przerwy świątecznej, dni ustawowo wolnych od pracy oraz innych dni wolnych . W przypadku czasowej nieobecności dziecka, czesne nie będzie zwracane.
9. Z przyczyn niezależnych od Placówki cennik może ulec zmianie. O ewentualnych zmianach w Regulaminie i/lub Cenniku Placówka informuje na bieżąco w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej.
10. Zmiana wysokości opłat będzie wprowadzana pisemnym aneksem do umowy i w przypadku niewyrażenia zgody na proponowaną zmianę – umowa ulega rozwiązaniu z zachowaniem jedno miesięcznego okresu wypowiedzenia, w którym to okresie obowiązywać będzie dotychczasowa stawka.
11. Dopuszcza się zmiany cennika w krótszym czasie wynikające z sytuacji niezależnych od prowadzącego Placówkę. W takich sytuacjach akceptacja zmiany ceny jest gwarantem dalszej współpracy.
12. Dopuszcza się zawieszanie umowy na okres nieobecności Dziecka powyżej 1 miesiąca; podczas zawieszenia umowy obowiązuje płatność czesnego określona w cenniku, zaś Placówka może przyjąć inne Dziecko na zastępstwo. Zawieszenie umowy winno być zgłoszone w formie pisemnej z 1-no miesięcznym wyprzedzeniem oraz powinno zawierać okres zawieszenia, liczony w pełnych miesiącach
13. O zgodzie na zawieszenie umowy decyduje prowadzący Placówkę, biorąc pod uwagę płynność działalność oraz dobro przebywających tam dzieci i pracowników.
14. Dopuszcza się zawieszenie pracy Placówki z przyczyn niezależnych od prowadzącego Placówkę. Jeżeli ten pozostaje w gotowości świadczenia usług – czesne zostaje obniżone do niezbędnego minimum, określonego w umowie, na okres zawieszenia. Każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie. O okresie zawieszenia prowadzący Placówkę informuje na swojej stronie internetowej oraz innymi możliwymi kanałami komunikacji, np.: dziennik elektroniczny placówki, media społecznościowe itp.
15. Godziny przyprowadzania i odbioru Dziecka do/z Klubu Malucha Domiżabki są dowolne- w godzinach pracy Placówki, lecz muszą być uzgodnione z pracownikami Placówki co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem.
16. Do odbioru dziecka upoważnieni są wyłącznie Rodzice/Opiekunowie prawni, lub inne osoby wskazane w pisemnym upoważnieniu zawierającym dane osobowe osoby upoważnionej.


17. Po przyjęciu do Placówki dziecko pozostaje pod stałą opieką fachowego personelu, aż do momentu odebrania przez osoby upoważnione. Personel nie ponosi odpowiedzialności za dziecko pozostające na terenie Placówki pod opieką Rodziców/Opiekunów prawnych bądź osób upoważnionych do odbioru dziecka. Dziecko jest pod opieką Rodzica rano w trakcie przyprowadzania do momentu przekazania dziecka pod opiekę personelu oraz w trakcie odbioru dziecka od momentu zabrania z grupy.
18. Rodzice/Opiekunowie prawni zobowiązani są do odbierania dziecka do godziny 16.45.
19. W przypadku pozostawienia dziecka poza godzinami otwarcia Placówki doliczana jest opłata. Jej wysokość podana jest w umowie.
20. Rodzice/Opiekunowie prawni zobowiązani są do przyprowadzania zdrowego dziecka. Do Placówki przyjmowane są dzieci z alergią, po wcześniejszym ustaleniu z właścicielem Placówki. Właściciel Placówki może zażądać stosownego zaświadczenia od lekarza. Po każdorazowym zachorowaniu właściciel Placówki może zażądać zaświadczenia od lekarza, iż dziecko jest zdrowe i może uczęszczać do żłobka. Brak zaświadczenia od lekarza zastępowany jest oświadczeniem Rodzica/Opiekuna Prawnego dziecka.
21. Rodzice/Opiekunowie prawni informowani są przez personel Placówki o wszelkich niepokojących objawach i są zobowiązani do wcześniejszego odebrania dziecka w przypadku wystąpienia objawów chorobowych. Pracownicy Placówki nie podają dzieciom leków.
W sytuacji zagrożenia życia dziecka Personel Placówki ma obowiązek wezwać Pogotowie Ratunkowe, postępować zgodnie z uzyskanymi instrukcjami, własną wiedzą i doświadczeniem, oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Rodziców/Opiekunów dziecka.
22. Pracownicy Placówki zobowiązani są do opieki nad dziećmi z uwagą, starannością, dbania o ich bezpieczeństwo i zaspokajania potrzeb, równego traktowania wszystkich dzieci, zagwarantowania nietykalności osobistej. Pracownicy zobowiązani są do udzielania informacji na temat stanu dziecka Rodzicom/Opiekunom prawnym dziecka. Pracownicy Placówki zobowiązani są do prowadzenia Dziennika Obserwacji każdego dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem zaobserwowanego stanu zdrowia, wymaganej diety (jeśli istnieje), uwag pediatry, itp. Dziennik nie musi być prowadzony codziennie, ale tak często jak to konieczne.

23. Warunkiem przyjęcia i pozostania dziecka w Klubie Malucha Domiżabki jest:
a) wpłata wpisowego (kwota jednorazowa i bezzwrotna, w ramach której zawarte jest roczne ubezpieczenie dziecka oraz zakupywane są materiały plastyczne, edukacyjne, higieniczne). Wysokość wpisowego określona jest w umowie,
b) podpisanie umowy o świadczenie usług dziennej opieki nad dzieckiem wraz z kompletem dokumentów przez:
– oboje upoważnionych Rodziców/Opiekunów prawnych,
– Rodzica/ Opiekuna Prawnego w sytuacji gdy Dziecko posiada tylko jednego Rodzica / Opiekuna Prawnego lub gdy władza rodzicielska jest ograniczona lub Rodzic jest jej pozbawiony bądź gdy opiekun prawny jest pozbawiony uprawnień względem dziecka;
a) regularne i terminowe wpłacanie należnych kwot.
b) Opłata za pobyt Dziecka uiszczana jest z góry do 10-ego każdego miesiąca na konto
70 1140 2004 0000 3902 7521 4434.
24. Zgodnie z założeniem Ustawy o Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym, Rodzicom przysługuje dofinansowanie obniżenia opłaty Rodzica za pobyt Dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u Dziennego Opiekuna – co reguluje Dziennik Ustaw z 2021.2270. Załącznik do Regulaminu stanowi wyciąg z w/w ustawy Rozdział 8A.
a) w celu realizacji zadań wynikających z Ustawy o Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym Rodzic/Opiekun Prawny ma obowiązek podać Podmiotowi prowadzącemu Placówkę następujące dane: dotyczące dziecka uczęszczającego do żłobka
– imię i nazwisko,
– datę urodzenia,
– numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość, dotyczące rodziców, których dzieci są objęte opieką w żłobku – imię i nazwisko,
– datę urodzenia,
– numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość
– adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
b) numer konta dedykowany rozliczaniu dofinansowaniu w ramach Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego MBank 12 1140 2004 0000 3502 7992 5703
25. Rodzice/Opiekunowie prawni zobowiązani są do każdorazowego zawiadamiania personelu Placówki o zachorowaniu li/ub o nieobecności dziecka. Brak powyższej informacji powoduje naliczanie należności żywieniowej bez możliwości odliczeń. Aby odliczyć stawkę żywieniową należy poinformować Placówkę z jednodniowym wyprzedzeniem. Poinformowanie w tym samym dniu o nieobecności dziecka nie skutkuje odliczeniem stawki żywieniowej. Nieobecność Dziecka nie zwalnia z obowiązku uiszczenia czesnego, zgodnego z obowiązującym karnetem.
26. Dania są komponowane zgodnie z wymogami Instytutu Żywności i Żywienia oraz najlepszymi praktykami żywieniowymi. Posiłki dla Dzieci przygotowywane są pod nadzorem dietetyka w firmie cateringowej specjalizującej się w żywieniu dzieci. Firma ta działa pod nadzorem Sanepid a proces produkcji i dostawy realizowany jest według norm HACCP.
Dostawca oświadcza, że podawane dzieciom wyżywienie jest zgodne z wymogami dla danej grupy wiekowej wynikającymi z norm żywienia dla populacji, opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia (art 22 Ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 oraz Rozporządzenie MInistra Zdrowia Dz.U. z 01.08.2016 r poz. 1154); jednocześnie Odbiorca ma prawo do skontrolowania posiłków podawanych dzieciom.
27. Opłata za wyżywienie uiszczana jest z dołu do 10-ego każdego miesiąca na podane konto w umowie o sprawowanie dziennej opieki nad dzieckiem.
28. Placówka ma prawo wykreślić dziecko z listy uczęszczających w przypadku braku uiszczania należnych opłat oraz braku możliwości współpracy z Rodzicem/Opiekunem prawnym Dziecka. Każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie.
29. W ramach czesnego Placówka zapewnia
– środki higieniczne
– środki myjące
– środki pielęgnacyjne
– materiały plastyczne
– materiały edukacyjne
– łóżeczko/leżaczek
30. Rodzic/Opiekun prawny zobowiązany jest do zaopatrzenia Placówki we własnym zakresie w odpowiednie środki myjące i pielęgnujące dla swojego dziecka. Produkty powinny być opisane imieniem i nazwiskiem dziecka. Jeżeli dziecko uczulone jest na środki myjące i pielęgnacyjne używane w Placówce rodzic sam na własny koszt dostarcza odpowiednie środki.
Rodzic/Opiekun jest zobowiązany do zapewnienia dziecku wyprawki, która obejmuje:
1. Butelkę ze smoczkiem lub kubek niekapek podpisany (jeśli dziecko używa)
2. Pieluchy – pampersy (w przypadku dzieci używających);
3. Smoczek z łańcuszkiem i zapinką (jeśli dziecko korzysta)
4. Obuwie zmienne/skarpetki z podeszwa antypoślizgową;
5. Ubranie na zmianę dostosowane do pory roku
6. Ręczniki papierowe ( 2 rolki na miesiąc)
7. Chusteczki nawilżane ( 1 opakowanie na miesiąc)
8. Chusteczki do nosa ( 1 opakowanie na miesiąc)
9. Pościel podpisaną (rodzic jest zobowiązany na koniec bieżącego miesiąca wziąć do odświeżenia/uprania pościel dziecka z placówki)
10. Szczoteczka, pasta i kubek do zębów (podpisane) -dotyczy dzieci starszych
31. Placówka zastrzega sobie możliwość wprowadzenia obowiązku korzystania z bezpłatnej aplikacji typu Dziennik Elektroniczny, która to ułatwia i usprawnia komunikację Rodzica/Opiekuna Prawnego z Placówką; jednocześnie jest tablicą informacyjną i organizacyjną; O fakcie rozpoczęcia korzystania z aplikacji organ prowadzący informuje z wyprzedzeniem rodziców/opiekunów prawnych.
32. .Udzielane świadczenia obejmują zgodnie z normami dostosowanymi do wieku dziecka:
– wyżywienie
– usługi opiekuńczo
– pielęgnacyjne
– opiekę pedagogiczną
– zajęcia i spotkania teatralne;
– zajęcia plastyczne,
– zajęcia muzyczne;
– zajęcia sportowe;
– higienę snu i wypoczynku
– organizowanie zabaw dydaktyczno – wychowawczych i rozwojowych zarówno w pomieszczeniu jak i na powietrzu
– działania profilaktyczne promujące zdrowie
– działania na rzecz usamodzielnienia – bieżący kontakt z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka (udzielanie informacji na temat dziecka wyłącznie upoważnionym osobom).
Dzieci łączone są w grupy na czas zajęć Jako kryterium przyjmuje się wiek i potrzeby rozwojowe dziecka. 33.Rodzice mogą zgłaszać propozycje do programów wychowawczych, programów profilaktyki i promocji zdrowia, włączać się w organizację imprez okolicznościowych. Rodzice/Opiekunowie Prawni mają możliwość tworzenia Rady Rodziców i działania w jej ramach. Nie ma obowiązku tworzenia Rady Rodziców, w sytuacji dyspozycyjności organu prowadzącego/kierownika dającej gwarancję współpracy z ogółem Rodziców Dzieci uczęszczających do Klubu malucha „Domiżabki”. Jednocześnie wszelkie spory należy rozwiązywać w drodze polubownej i porozumienia, zaś strony umowy dążyć będą do takiej ścieżki komunikacji. W takiej sytuacji każdy z Rodziców Dzieci uczęszczających do Klubu malucha „Domiżabki” ma możliwość zgłaszania swoich uwag i propozycji bezpośrednio do organu prowadzącego/kierownika Placówki. Poprzez kontakt bezpośredni po wcześniejszym uzgodnieniu daty i godziny spotkania, kontakt telefoniczny oraz adres e-mail domizaki@wp.pl
34.Placówka oferuje darmowy okres adaptacyjny. Rodzic/Opiekun może przebywać z dzieckiem w Klubie w ramach tzw. adaptacji po wcześniejszym uzgodnieniu planu adaptacji z osobą prowadzącą placówkę . Po tym czasie dziecko powinno być zostawiane pod opieką opiekunek z Klubu Malucha. Regulacja ta jest podyktowana dobrem dziecka, ułatwia mu bowiem wyrobienie sobie odpowiedniej rutyny. Tym samym nie rozprasza to uwagi innych podopiecznych. W okresie tym upoważniona osoba przebywa z dzieckiem w salach Placówki w sposób nie zakłócający pracy personelu i pobytu innych podopiecznych. Termin wizyty adaptacyjnej powinien być uzgodniony z personelem Placówki. Dziecko przebywające w Placówce w okresie adaptacyjnym powinno być zdrowe. W okresie adaptacyjnym Rodzice/Opiekunowie dziecka odpowiadają za nie, a także gwarantują dziecku posiłek jeśli trzeba. Adaptacja przebiega bezpośrednio przed posłaniem Dziecka do placówki.
35. Zdjęcia naszych podopiecznych realizowane w ramach pracy Placówki i umieszczane na stronie internetowej, czy innych mediach społecznościowych Placówki są pod nadzorem, dystrybuowane za zgodą Rodzica/Opiekuna prawnego dziecka.
36. Umowa o świadczenie usług może być rozwiązana przez każdą ze stron z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Zerwanie umowy ze skutkiem natychmiastowym nie daje możliwości odliczenia czesnego w miesiącu, w którym umowa została zerwana. W takim przypadku rozliczyć można tylko niewykorzystaną stawkę żywieniową.
37. W Placówce dokumentacja Dzieci oraz wszelkie dane osobowe przechowywane są z należytą starannością i w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
38. Placówka oraz zatrudniony personel posiada ubezpieczenie OC oraz NW.
39. Klub Malucha Domiżabki zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie bez wcześniejszego informowania stron. Jeśli owe zmiany wymuszą konieczność wprowadzenia zmian w dotychczas podpisanych umowach, strony zostaną o tym fakcie poinformowane odpowiednio wcześniej. Brak akceptacji zmian równoznaczny jest z wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym.

W pozostałych sprawach spornych nie ujętych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

 


Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2014r ( z późniejszymi zmianami) .

STATUT KLUBU MALUCHA „DOMIŻABKI”
ROZDZIAŁ I
§1 Postanowienia ogólne
1. .Niniejszy statut określa zasady funkcjonowania, cele i zadania placówki zwanej w dalszej treści Klubem Malucha, którego pełna nazwa Klub Malucha „Domiżabki” mieści się w Białymstoku, przy ul. Boya Żeleńskiego 43.
2. Podmiotem prowadzącym jest Klub Malucha jest osoba fizyczna Urszula Moczulska zamieszkała w Białymstoku przy ul. Boya Żeleńskiego 43, zwana dalej kierownikiem.
3. Obszarem działania jest miasto Białystok.
4. Nadzór nad Klubem Malucha „Domiżabki” w Białymstoku w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki sprawuje Prezydent Miasta Białegostoku na podstawie planu nadzoru przyjętego przez Radę Miejską w Białymstoku w drodze uchwały.
5. Nadzór sanitarno – epidemiologiczny sprawuje Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Białymstoku.
6. Ilekroć w statucie jest mowa o:
1. statucie – należy przez to rozumieć Statut Klub Malucha Domiżabki w Białymstoku;
2. klubie dziecięcym – należy przez to rozumieć Klub Malucha Domiżabki w Białymstoku;
3. kierowniku – należy przez to rozumieć osobę pełniącą funkcję kierownika Klubu Malucha Domiżabki w Białymstoku;
4. opiekunie – należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną na stanowisku opiekuna w Klubie Malucha Domiżabki w Białymstoku;
5. dziecku – należy przez to rozumieć dziecko uczęszczające Klubu Malucha Domiżabki w Białymstoku
6. rodzicu – należy przez to rozumieć rodzica/ prawnego opiekuna dziecka uczęszczającego do Klubu Malucha Domiżabki w Białymstoku
§2
Podstawa prawna funkcjonowania Klubu Malucha Domiżabki:
1. Ustawa z dnia 04.02.2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz. U. 2011, Nr 45 poz. 235).
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25.03.2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i
sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. 2011, Nr 69 poz. 367)
3. 3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25.03.2011 r. w sprawie zakresu programów
szkoleń dla opiekuna żłobków, klubów dziecięcych, wolontariusza oraz dziennego opiekuna (Dz. U. 2011, Nr 69, poz.368).
4. Niniejszy Statut i Regulamin Organizacyjny Klubu Malucha Domiżabki.

ROZDZIAŁ II
§3 Cele i zadania

1. Celem działania Klubu Malucha Domiżabki. jest zapewnienie opieki dzieciom w wieku od 1 roku życia do 3 lat.
2. Klub Malucha wspomaga proces rozwoju i edukacji dzieci objętych opieką. Pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
3. Do zadań Klubu Malucha Domiżabki należą w szczególności:
a) zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
b) zagwarantowanie opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej poprzez prowadzenie zajęć zabawowych elementami edukacji przy uwzględnieniu indywidualnych potrzeb dziecka;
c) prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych z uwzględnieniem rozwoju psychomotorycznego dziecka;
d) zapewnienie wyżywienia zgodnego z zaleceniami dotyczącymi żywienia dzieci zdrowych w wieku od 1 roku do 3 lat.
4. zapewnienie kadrze opiekuńczej możliwości samorozwoju zawodowego, uczestnictwa w szkoleniach, podejmowania wysiłku edukacyjnego na rzecz zwiększania kwalifikacji oraz wiedzy w zakresie szeroko rozumianej opieki nad dziećmi do lat 3ech; w szczególności przez wykorzystanie metod polegających na rozpoznawaniu i rozwijaniu potencjału oraz wiedzy i umiejętności już posiadanych;
5. odpowiednie do potrzeb grup dziecięcych planowanie zajęć w ciągu dnia;
6. organizację współpracy z innymi specjalistami i współpracownikami;
7. możliwość organizacji warsztatów pedagogizujących.

§4
1. Klub Malucha Domiżabki realizuje cele i zadania wynikające z przepisów ustawy w szczególności:
a) troska o stan zdrowia i prawidłowy rozwój fizyczny dzieci; realizuje cele i zadania wynikające z przepisów ustawy w szczególności:
a) troska o stan zdrowia i prawidłowy rozwój fizyczny dzieci;
b) zapewnianie im opieki, wyrabianie nawyków higieny oraz prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych;
c) wspomaganie indywidualnego rozwoju i edukacji każdego dziecka;
d) udostępnianie materiałów Montessori i wykwalifikowanych opiekunów;
e) zapewnianie opieki i wychowania w atmosferze bezpieczeństwa i zrozumienia,
f) kształtowanie postaw społecznych dzieci do zgodnego współżycia i współdziałania wśród rówieśników;
g) troska o rozwój umysłowy dziecka, rozwój jego mowy, wyrabianie orientacji w przestrzeni, poznanie otaczającego środowiska społecznego i przyrodniczego,
h) rozwijanie wyobraźni i wrażliwości estetycznej dzieci, uzdolnień poprzez różne formy działalności plastyczno – technicznej;
i) udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, terapeutycznej i medycznej w razie potrzeby,
zwłaszcza dla dzieci niepełnosprawnych, z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności,
j) zapewnienie dzieciom prawidłowego żywienia oraz przestrzeganie zasad higienicznych.
2. Wynikające z powyższych celów zadania Klub Malucha realizuje w ramach następujących obszarów:
a) zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w bezpiecznym, przyjaznym i zdrowym środowisku;
b) uwzględnianie indywidualnych potrzeb każdego dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu;
c) stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności;
d) kierowanie się zasadą „Pomóż mi zrobić to samemu”;
e) rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć;
f) zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju emocjonalnego, fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych,
g) tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
h) stwarzanie sytuacji do bezpośredniej obserwacji zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym.
3. Zakres i sposób wykonywania zadań opiekuńczo-wychowawczych:
a) Klub Malucha Domiżabki zapewnia dziecku bezpieczne warunki bytowania oraz opiekę pielęgnacyjną, troszczy się o jego stan zdrowia podczas pobytu na terenie siedziby oraz w trakcie spacerów;
b) monitoruje etapy rozwojowe dziecka celem podjęcia ewentualnych działań pomocniczych;
c) dba o wyrabianie nawyków kulturalnych i higieny życia codziennego;
d) kształtuje postawy i umiejętności społeczne przez zajęcia w grupie rówieśników i z opiekunami;
e) wdraża dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych oraz utrzymywania ładu i porządku w swoim otoczeniu;
f) współdziała z Rodzicami/Opiekunami prawnymi w celu wspomagania ich w działaniach wychowawczych, pełni funkcję doradczą.
4. W realizacji powyższych zadań Klub Malucha Domiżabki w szczególności kieruje się:
a) dobrem dziecka;
b) koniecznością wspierania rozwoju dziecka
Rozdział III
§5 Zasady rekrutacji
1. Rekrutacja odbywa się poprzez zgłoszenie telefoniczne chęci zapisana dziecka do placówki , oraz wypełnieniu stosownych dokumentów w placówce , po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania.
2. Podstawą zapisania, przyjęcia dziecka do Klubu Malucha jest
• złożenie wypełnionej karty zgłoszenia Dziecka, ( kartę zgłoszeniową można pobrać w siedzibie firmy oraz należy złożyć ją osobiście lub mailowo na adres domizabki@wp.pl)
• podpisanie umowy będącej jednocześnie akceptacją regulaminu i statutu,
• wpłacenie bezzwrotnej opłaty administracyjnej , zgodniej z aktualnym cennikiem podanym w umowie .Opłata powinna zostać uiszczona przy podpisaniu umowy nie później jednak niż w ciągu kolejnych 3 dni roboczych, na konto wskazane w umowie.
3. Dzieci przyjmowane są w miarę posiadanych wolnych miejsc. O przyjęciu do klubu malucha decyduje organ prowadzący / kierownik klubu malucha , na podstawie wypełnionego przez rodziców/opiekunów prawnych wniosku.
4. Do Klubu Malucha przyjmowane są dzieci zdrowe oraz dzieci niepełnosprawne, o ile warunki lokalowe umożliwiają przyjęcie do klubu dziecka z danym rodzajem niepełnosprawności.
&6
1. Klub Dziecięcy Domiżabki zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie opieki nad dzieckiem w przypadku, gdy:
a) Rodzic/ Opiekun prawny nie przestrzega założeń Statutu oraz Regulaminu
b) Rodzic/ Opiekun prawny zataił istotne informacje o stanie zdrowia psychicznego lub fizycznego dziecka, mające wpływ na jego funkcjonowanie w Klubie Dziecięcym;
c) Rodzic/ Opiekun prawny nie zgłosi Kierownikowi Klubu Dziecięcego lub opiekunowi powodu nieobecności dziecka w placówce trwającej 7 dni lub dłużej;
d) brak jest współpracy ze strony Rodziców/Opiekunów prawnych z personelem Klubu Dziecięcego w kwestiach rozwiązywania powstałych problemów;
e) zachowanie dziecka zagraża bezpieczeństwu i zdrowiu innych dzieci i opiekunów. 2.Rodzic/Opiekun prawny ma prawo do rezygnacji z usług świadczonych przez Klub Malucha na warunkach określonych w Regulaminie placówki.
ROZDZIAŁ IV
§7 Źródła finansowania
1. Bieżąca działalność Klubu Malucha Domiżabki finansowana jest głównie z opłat czesnego. Placówka może być dofinansowana z środków własnych Miasta Białystok, jeżeli tylko zgodne to będzie z Uchwałą Rady Miasta w tym zakresie.
2. Pobyt dziecka może być dofinansowany także w ramach Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego – o ile Rodzic/Opiekun Prawny spełnia wymogi określone ustawą.
3. Na wniosek Rodziców można organizować zajęcia dodatkowe, odpłatnie.
4. W celu uzupełnienia misji Klubu oraz realizacji standardów opieki kierownik może dodatkowo, odpłatnie organizować zajęcia ze specjalistami.
5. Zgodnie z założeniem Ustawy o Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym, Rodzicom przysługuje dofinansowanie obniżenia opłaty Rodzica za pobyt Dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u Dziennego Opiekuna – co reguluje Dziennik Ustaw z 2021.2270. Załącznik do Regulaminu stanowi wyciąg z w/w ustawy Rozdział 8A. w celu realizacji zadań wynikających z Ustawy o Rodzinnym Kapitale Opiekuńczym Rodzic/Opiekun Prawny ma obowiązek podać Podmiotowi prowadzącemu Placówkę następujące dane:
a) dotyczące dziecka uczęszczającego do żłobka
– imię̨ i nazwisko, – datę̨ urodzenia, – numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość́,
b) dotyczące rodziców, których dzieci są̨ objęte opieką w żłobku
– imię̨ i nazwisko, – datę̨ urodzenia, – numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość́ – adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
b) numer konta jaki służy rozliczaniu dofinansowania z ramach Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego: MBank 12 1140 2004 0000 3502 7992 5703

ROZDZIAŁ V
§8 Zasady funkcjonowania
1. Pracą Klub Malucha kieruje kierownik powoływany przez organ prowadzący placówkę.
2. Szczegółowy zakres obowiązków Kierownika określa organ prowadzący Klub Malucha.
3. Opiekę nad dziećmi w Klubie Malucha Domiżabki sprawują opiekunowie. Jeden opiekun zajmuje się maksymalnie ośmiorgiem dzieci, a gdy w grupie znajduje się dziecko niepełnosprawne lub dziecko wymagające szczególnej opieki, maksymalnie pięciorgiem dzieci.
4. Podstawową jednostką organizacyjną jest grupa obejmująca dzieci w wieku zbliżonym i uwzględniająca ich potrzeby, zainteresowania oraz możliwości psychofizyczne
5. Przy zapewnieniu opieki nad dziećmi przebywającymi w Klubie Malucha Domiżabki można korzystać z pomocy wolontariuszy (zgodnie z Ustawą z dnia 4.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3).
6. Organ prowadzący zastrzega sobie prawo do zamknięcia placówki na 2 tygodnie w miesiącach letnich (ostatni tydzień lipca i pierwszy tydzień sierpnia) w celu przeprowadzenia niezbędnych napraw, prac konserwacyjnych i remontowych.
7. Klub Malucha jest czynny jest 12 miesięcy w roku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy , przerwy wakacyjnej, długich weekendów. Terminy przerw w pracy Klubu ustala organ prowadzący, podając do wiadomości wykaz dni wolnych do końca listopada.
8. Klub Malucha funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 – 16:45.
9. Organizację pracy oraz zajęć w ciągu dnia określa rozkład dnia, ustalony z uwzględnieniem wymagań zdrowia i higieny oraz uwzględnieniem indywidulanych potrzeb grupy. Plan Dnia dostępny jest na tablicy ogłoszeń w Placówce oraz stronie internetowej.
10. Codzienną organizację pracy Klub Malucha określa ramowy plan dnia ustalony przez Kierownika po konsultacji z opiekunami.
11. Rodzic/Opiekun ma obowiązek powiadomić personel Klubu o nieobecności dziecka w dniu poprzedzającym ,roboczym najpóźniej do godziny 17.00 tegoż dnia.
12. Dokumentowanie, monitorowanie i ewaluację zajęć prowadzonych w Klubie Malucha prowadzi się za pomocą:
a. miesięcznych planów pracy grupy;
b. karty obserwacji dziecka.
c. dzienników
Co najmniej raz na dwa lata organ prowadzący/ kierownik placówki dokonuje weryfikacji realizacji celów ujętych w Rozdziale II niniejszego Statutu
13. Opiekun dokumentuje pracę z dziećmi za pomocą:
a) różnego typu narzędzi diagnostycznych;
b) zapisów w kartach obserwacji;
c) gromadzonych materiałów pomocniczych (zdjęcia, prace dzieci);
d) pomocy dydaktycznych potrzebnych do wprowadzania elementów Pedagogiki Marii Montessori.
§9
1. Klub Malucha zapewnia przestrzeganie praw dzieci przebywających w placówce zagwarantowanych przez Konwencję o Prawach Dziecka, w szczególności do:
• właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczego uwzględniającego zasady higieny pracy umysłowej,
• ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
• niedyskryminacji i równego traktowania,
• poszanowania godności i własności osobistej,
• indywidualnego procesu i własnego tempa rozwoju,
• życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktycznym i wychowawczym zapewnia przestrzeganie praw dzieci przebywających w placówce
zagwarantowanych przez Konwencję o Prawach Dziecka, w szczególności do:
• właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczego uwzględniającego zasady higieny pracy umysłowej,
• ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
• niedyskryminacji i równego traktowania,
• poszanowania godności i własności osobistej,
• indywidualnego procesu i własnego tempa rozwoju,
• życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktycznym i wychowawczym
§10
Rodzic/Opiekun prawny ma obowiązek poinformować Kierownika Klubu Malucha o planowanej nieobecności dziecka w Klubie Dziecięcego do godziny 8:00 w pierwszy dzień tej nieobecności.
&11
Standardy opieki sprawowanej nad dziećmi w wieku do lat 3ech
Standardy dotyczące pracy z dziećmi w Placówce obejmują̨ określenie celów pedagogicznych, opiekuńczych, wychowawczych i edukacyjnych dostosowanych do formy sprawowanej opieki, z uwzględnieniem działań́, jakie będą̨ podejmowane wobec dziecka szczególności w zakresie:
– zapewnienia przez osoby sprawujące opiekę̨ komfortowej i bezpiecznej atmosfery podczas pobytu dziecka Placówce, w szczególności przez towarzyszenie społeczne i towarzyszenie dziecku w rozwoju charakteryzujące się̨ podmiotowym traktowaniem dziecka, okazywaniem szacunku, podejmowaniem niedyrektywnych działań́, nawiązywaniem pozytywnych relacji i budowaniem zaufania dziecka;
– edukacji, w szczególności dotyczące:
a) rozwoju umiejętności motorycznych przez codzienne zabawy ruchowe, wspierając koordynację ruchowo-wzrokową,
b) rozwoju umiejętności językowych przez nawiązanie werbalnej interakcji z dziećmi,
c) rozwoju umiejętności samoobsługi,
d) rozwoju kompetencji poznawczych i sensorycznych,
e) kształtowania i treningu koncentracji i uwagi,
f) rozwoju kreatywności dzieci przez stwarzanie możliwości samodzielnego badania różnorodnych obiektów, poznawania możliwości ruchowych swojego ciała, eksplorowania przestrzeni, tworzenia okazji do podejmowania decyzji i dokonywania wyborów;
– rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych takich jak: budowanie pewności siebie u dziecka, rozwijanie umiejętności komunikacji społecznej, wchodzenie w interakcje z innymi osobami, nawiązywanie prawidłowych relacji społecznych i nabywanie szacunku dla innych osób;
– przebiegu procesu adaptacji dziecka, w celu zwiększenia zaufania rodziców do instytucji opieki oraz zapewnienia właściwego rozwoju emocjonalnego dziecka;
– przestrzegania zasad higieny, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb dzieci;
– standardów dotyczące bezpieczeństwa dzieci w zakresie zapobiegania wypadkom a także rozprzestrzenianiu się chorób wśród dzieci oraz personelu;
– standardów postępowania w przypadku podejrzenia stosowania przemocy wobec dziecka przez rodziców lub osoby sprawujące opiekę w placówce;
– standardów monitorowania i ewaluacji pracy Placówki w zakresach opisanych powyżej

ROZDZIAŁ VI
§ 13 ORGANY KLUBU MALUCHA I ICH KOMPETENCJE
1. Właściciel jest organem prowadzącym /kierownikiem Placówki i podejmuje decyzje leżące w jego kompetencjach samodzielnie oraz zgodnie z przepisami praw.
2. Właściciel ( organ prowadzący ) reprezentuje Klub Malucha na zewnątrz.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW OSOBY KIERUJĄCEJ
&14
1. Zakres obowiązków osoby kierującej:
a) Kierownik podejmuje decyzje leżące w jego kompetencjach z zgodnie z przepisami prawa.
b) W przypadku nieobecności kierownika jego prawa i obowiązki przejmuje pracownik wyznaczony do tej funkcji
c) Kierownik reprezentuje Klub Malucha na zewnątrz.
d) Szczegółowe kompetencje Kierownika:
1. kierowanie bieżącą działalnością opiekuńczo -wychowawczą, zdrowotną oraz merytoryczną Klubu Malucha ;
2. opracowanie dokumentacji pedagogicznej – zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ustawy oraz innych obowiązujących dokumentów prawnych;
3. zapewnienie dzieciom oraz pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w Klubu Malucha;
4. ustalenie planu dnia z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców dzieci;
5. sprawowanie nadzoru w stosunku do zatrudnionych pracowników;
6. nadzór nad sposobem dokumentowania przez opiekunów przebiegu pracy opiekuńczo – wychowawczej oraz dokumentowania zajęć, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami;
7. sprawowanie opieki nad dziećmi oraz tworzenie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
8. współpraca z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi Klubu Malucha,
9. prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji;
10. wprowadzanie zmian w statucie Klubu Malucha;
11. obowiązki wynikłe z realizowanego stosunku pracy.
12. monitoring i ewaluacja pracy osób sprawujących opiekę, w których uwzględnia się postawę tych osób, ich zaangażowanie, relacje z dziećmi i rodzicami, organizację pracy, rzetelność i odpowiedzialność,
13. opracowanie i zatwierdzanie dokumentacji opiekuńczo -wychowawczo – edukacyjnej – zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.

ROZDZIAŁ VII
§15 Prawa i obowiązki pracowników

1. W Klubie Malucha zatrudnia się pracowników opiekuńczych, pedagogicznych, (opiekun, specjaliści).
2. Pracowników zatrudnia właściciel ( organ prowadzący ) Klubu Malucha,
3. Każdemu pracownikowi powierza się określony zakres obowiązków.

§16
Zakres obowiązków opiekuna
1. Opiekun wykonuje swoje obowiązki zgodnie z postanowieniami Ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 i Kodeksem Pracy oraz ustalonym przez dyrektora na ich podstawie zakresem obowiązków.
2. Opiekun prowadzi pracę opiekuńczą i wychowawczą w powierzonej jego opiece grupie, odpowiadając za zdrowie, bezpieczeństwo i tworzenie warunków harmonijnego rozwoju dzieci.
3. Opiekun współdziała z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci w sprawach wychowania i nauczania przekazując wiadomości o rozwoju i zachowaniu wychowanków, poprzez:
a) informację o zadaniach wynikających z realizowanego planu;
b) informacje przekazywane na bieżąco;
c) konsultacje indywidualne;
d) uczestnictwo rodziców w zajęciach otwartych, uroczystościach, wystawach, wycieczkach;
e) udostępnienie do wglądu prowadzonej przez siebie karty obserwacji dziecka.
4. Opiekun odpowiedzialny jest za jakość realizowanej przez siebie pracy i wykorzystuje do jej planowania:
a) ustawę o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
b) ramowy rozkład dnia;
c) wyniki diagnoz z badań różnych obszarów działalności dzieci.
5. Opiekun prowadzi obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie dziecka, jego środowiska rodzinnego w celu zoptymalizowania działań wspomagających rozwój dziecka i dokumentuje tę pracę za pomocą:
a) różnego typu narzędzi diagnostycznych;
b) zapisów w kartach obserwacji,
c) gromadzonych materiałów pomocniczych (zdjęcia, prace dzieci).
6. Do obowiązków opiekunów należy w szczególności:
a) odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych opiece dzieci w czasie zajęć organizowanych przez Klub Malucha ;
b) otoczenie opieką każdego dziecka od chwili jego przyjęcia do Klubu Malucha ;
c) dbanie o higienę i czystość powierzonych jego opiece dzieci;
d) tworzenie warsztatu pracy dydaktycznej, wykorzystanie pomocy dydaktycznych, udział w gromadzeniu innych niezbędnych środków dydaktycznych dbałość o pomoce i sprzęt należący do Klubu Malucha;
e) wspieranie rozwoju psychofizycznego każdego dziecka, jego zdolności lub zainteresowań
f) rozpoznawanie możliwości i potrzeb powierzonych jego opiece dzieci;
g) organizowanie i prowadzenie zebrań z rodzicami oraz indywidualne kontakty z rodzicami dzieci;
h) aktywny udział w życiu Klubu Dziecięcego: udział w uroczystościach i imprezach organizowanych w Klubie Malucha ;
i) przestrzeganie dyscypliny pracy;
j) kierowanie się w swoim działaniu dobrem dziecka, poszanowanie jego godności osobistej;
k) przestrzeganie tajemnicy służbowej;
l) przestrzeganie zasad współżycia społecznego i dbanie o właściwe relacje pracownicze.
m) opracowanie i zatwierdzanie dokumentacji opiekuńczo -wychowawczo – edukacyjnej – zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
n) tworzenie planu opiekuńczo – wychowawczo – edukacyjnego ,
7. Opiekun realizuje zadania, o których mowa w § 4 (powyższym) poprzez:
a) tworzenie środowiska zapewniającego dzieciom prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny, poczucie bezpieczeństwa i atmosferę zaufania;
b) ułatwianie adaptacji w środowisku rówieśniczym i nowych warunkach, a także pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z innymi dziećmi;
c) organizowanie pobytu dziecka w Klubie Dziecięcego, poprzez przestrzeganie porządku dnia, wdrażanie dzieci do współpracy;
d) utrzymywanie stałego kontaktu z nauczycielami prowadzącymi zajęcia dodatkowe;
e) wdrażanie dzieci do wysiłku, cierpliwości, pokonywanie trudności i odporności na niepowodzenia;
f) wdrażanie dzieci do społecznego działania oraz kształtowanie właściwych postaw moralnych, właściwych relacji między dziećmi – życzliwości, współdziałania, pomocy, odpowiedzialności za ład i estetykę sali;
g) okazywanie troski i życzliwości do każdego dziecka;
h) stwarzanie możliwości wykazania się przez dzieci, zdolnościami poznawczymi, opiekuńczymi, artystycznymi lub innymi;
i) wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie i higienę osobistą;
j) dbanie o stan techniczny sprzętu zgromadzonego w sali oraz zabawek i innych pomocy dydaktycznych; przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku Klubu Malucha, ogrodzie, tarasie ;
k) udzielanie rad, wskazówek i pomocy rodzicom/ prawnym opiekunom;
l) przestrzeganie przepisów obowiązujących w Klubie Dziecięcego, w szczególności dotyczących odbierania dzieci z Klubu Malucha, postępowania w nagłych wypadkach.

§17
Zadania opiekuna w zakresie bezpieczeństwa dzieci.
1. Opiekun jest odpowiedzialny za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci.
2. Opiekun jest zobowiązany:
a) do skrupulatnego przestrzegania i stosowania przepisów i zarządzenia odnośnie bhp i p/poż,
b) do ciągłej obecności przy dzieciach,
c) do niezwłocznego przerwania i wyprowadzenia dzieci z zagrożonych miejsc, jeżeli stan zagrożenia powstanie lub ujawni się w czasie zajęć,
d) do przestrzegania ustalonych godzin rozpoczynania i kończenia zajęć,
e) do kontrolowania właściwej postawy dzieci w czasie zajęć i korygowania zauważonych błędów,
f) do dbania o czystość, ład i porządek w czasie trwania zajęć i po ich zakończeniu,
g) do usuwania z sali uszkodzonych zabawek i pomocy dydaktycznych, które mogłyby spowodować skaleczenia lub zagrażać zdrowiu dzieci.
h) do udzielania pierwszej pomocy dziecku w przypadku wystąpienia choroby lub wypadku,
i) do nierozpoczynania zajęć, jeżeli w pomieszczeniach lub innych miejscach, w których mają być prowadzone zajęcia stan znajdującego się wyposażenia stwarza zagrożenia dla bezpieczeństwa,
j) do niezwłocznego zawiadomienia kierownika i rodzica/ prawnego opiekuna w przypadku zauważenia niepokojących objawów chorobowych u dziecka.
3. Po wejściu do sali sprawdzić, czy warunki do prowadzenia zajęć z dziećmi nie zagrażają bezpieczeństwu dzieci i pracowników. Jeżeli sala do zajęć nie odpowiada warunkom bezpieczeństwa, opiekun ma obowiązek zgłosić to kierownikowi celem usunięcia usterek. Do czasu naprawienia usterek opiekun ma prawo odmówić prowadzenia zajęć w danym miejscu.
3. Opiekun może opuścić miejsce pracy po przekazaniu grupy drugiemu opiekunowi.
PRAWA WYCHOWANKÓW
§ 18
Dziecko ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
1. Uznania jego podmiotowości w procesie dydaktycznym i wychowawczo-opiekuńczym przebiegającym w Klubie Malucha,
2. Opieki i ochrony prawnej,
3. Poszanowania jego tożsamości, godności, prywatności i własności,
4. Wolności od przemocy fizycznej i psychicznej
5. Wyrażania własnych poglądów
6. Swobody myśli, sumienia i wyznania,
7. Ochrony zdrowia, wypoczynku i czasu wolnego,
8. Korzystania z dóbr kultury,
9. Zaznajamiania ze swoimi prawami.

ROZDZIAŁ VIII
& 19
ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU DZIECKA W KLUBIE MALUCHA
1. Osoba przyprowadzająca dziecko do Klubu Malucha obowiązana jest przekazać je bezpośrednio opiekunowi przy drzwiach wejściowych do placówki
2. Opiekun nie ponosi odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dziecka pozostawionego przez rodziców przed wejściem do Placówki, przed zamkniętymi drzwiami wejściowymi, na placu zabaw lub posesji Placówki.
3. Do Klubu Malucha przyprowadza się̨ dzieci zdrowe, nie powinno przyprowadzać́ się̨ dzieci przeziębionych, zakatarzonych, wymiotujących i z objawami innych chorób.
4. W przypadku zaistnienia wątpliwości co do stanu zdrowia dziecka, opiekun ma prawo żądać zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia dziecka pod rygorem odmowy przyjęcia dziecka do Klubu Malucha przez czas trwania przeszkody dotyczącej przyjęcia dziecka do placówki.
5. W Placówce nie stosuje się̨ wobec wychowanków żadnych zabiegów lekarskich (np. szczepień́, badania wzroku, przeglądów zębów) bez uprzedniego porozumienia z rodzicami, poza nagłymi przypadkami bezpośrednio ratującymi życie dziecka.
6. W Placówce nie wolno podawać́ żadnych lekarstw, chyba, że są to leki podtrzymujące funkcje życiowe.
7. Rodzice/prawni opiekunowie dziecka zobowiązani są̨ wówczas do złożenia pisemnej prośby do Organu prowadzącego o wydanie zgody na podawanie leku. Po otrzymaniu zgody leki mogą̨ być́ dziecku podane.
8. Opiekun grupy ma obowiązek poinformowania rodzica/ prawnego opiekuna o złym samopoczuciu dziecka wskazującym na początki choroby.
9. Rodzice/prawni opiekunowie po otrzymaniu informacji o złym samopoczuciu dziecka są̨ zobowiązani niezwłocznie odebrać́ dziecko z Placówki ( w ciągu1 godziny )
10. Po odebraniu dziecka rodzicowi/prawnemu opiekunowi nie zezwala się̨ na poruszanie się̨ dziecka po terenie Klubu Malucha bez obecności pracownika Placówki – szczególnie w miejscach dostępnych wyłącznie personelowi.

&20
Zasady odbierania dzieci z Klub Malucha
1. Dopuszcza się możliwość odbierania dzieci przez inne osoby dorosłe, zdolne do podejmowania czynności prawnych, upoważnione na piśmie przez rodziców.
2. Upoważnienie może być w każdej chwili odwołane.
3. Upoważnienie wystawia co najmniej jeden rodzic/opiekun prawny dziecka na piśmie z własnoręcznym podpisem.
4. Upoważnienie zawiera imię i nazwisko osoby upoważnionej, stopień pokrewieństwa, podpis upoważniającego, nr dowodu tożsamości.
5. Osoba upoważniona w momencie odbioru dziecka powinna posiadać przy sobie dokument tożsamości i na żądanie nauczyciela go okazać.
6. W sytuacjach budzących wątpliwości opiekunka kontaktuje się z rodzicami.
7. Rodzice przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z placówki przez upoważnioną przez nich osobę.
8. Opiekunka może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby zamierzającej odebrać dziecko będzie wskazywał, że nie jest ona w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwa (osoba pod wpływem alkoholu, środków odurzających).
9. Rodzice odbierają dzieci do godziny 16.45.
10. Za każdą kolejną godzinę pobytu dziecka naliczana będzie opłata w wysokości 30 zł.
11. W wypadku, gdy dziecko nie zostanie odebrane do godziny 16.45, rodzic zobowiązany jest powiadomić telefonicznie kierownika Klubu Malucha o spóźnieniu.
12. W przypadku braku powiadomienia o spóźnieniu, opiekun/ kierownik zobowiązany jest skontaktować się telefonicznie z rodzicami i powiadomić o zaistniałym fakcie.
13. Gdy pod wskazanym numerem telefonu nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców/ prawnych opiekunów, opiekun dziecięcy oczekuje z dzieckiem 1 godzinę – do 17.45. Po upływie tego czasu opiekun/kierownik powiadamia najbliższy komisariat policji o niemożności skontaktowania się z rodzicami.
14. Życzenie rodziców dotyczące nieodbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone przez prawomocny wyrok lub orzeczenie sądowe.

ROZDZIAŁ VIII
Współpraca z rodzicami
§21
Prawa i obowiązki rodziców:
1. Rodzice mają prawo do:
a) wyrażania i przekazywania organowi prowadzącemu Klub Dziecięcy opinii na temat pracy Klubu Malucha ;
b) uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania i rozwoju;
c) udziału i organizowania wspólnych spotkań́ z okazji uroczystości klubowych, imprez, zajęć́ wychowawczo – dydaktycznych, itp.; jeśli takie są przewidziane przez organ prowadzący.
d) tworzenia Rady Rodziców;
2. Rodzice mają obowiązek:
a) podpisywać́ umowę̨ o świadczeniu usług oraz kartę̨ zapisu wraz z towarzyszącymi dokumentami określonymi osobnymi przepisami prawa;
b) regularnie i terminowo uiszczać odpłatność za pobyt dziecka w Klubie Malucha ;
c) odbierać punktualnie dziecko z Klubu Malucha
d) poinformować opiekuna o późniejszym przyprowadzaniu dziecka do Klubu Malucha ;
e) znać́ i przestrzegać́ postanowienia statutowe;
f) przyprowadzać́ dzieci zdrowe bez konieczności podawania w Placówce jakichkolwiek leków;
g) zgłaszać́ opiekunowi niedyspozycje (fizyczne i psychiczne) dziecka i wszelkie niepokojące objawy w jego zachowaniu, mające wpływ na funkcjonowanie w grupie (choroby, ważne wydarzenia rodzinne, leki, obawy, emocje itd.);
h) bezzwłocznie zgłaszania kierownikowi o zmianach adresu zamieszkania i telefonu kontaktowego;
i) informowania telefonicznie lub osobiście kierownika Placówki o stwierdzeniu choroby zakaźnej u dziecka;
j) dostarczyć́ do klub malucha informację potwierdzoną przez lekarza o stanie zdrowia dziecka po przebytej chorobie zakaźnej, pozwalając na pobyt dziecka w Placówce.
k) kontrolować́, co dziecko zabiera do klubu malucha celem uniknięcia wypadku (i co wynosi).
2. Rodzice i nauczyciele współdziałają̨ ze sobą̨ w sprawach wychowania i opieki według zasad ujętych w Klubie malucha .

§22
Rodzice i opiekunki współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i opieki według zasad ujętych w Statucie Klubu Malucha.

ROZDZIAŁ IX
Warunki tworzenia rady rodziców
&23
1. W placówce może zostać utworzona rada rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczęszczających do klubu malucha.
2. Radę rodziców mogą utworzyć rodzice dzieci uczęszczających do klubu malucha.
3. Rada rodziców uchwala regulamin swej działalności, w którym określa wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady.
&24
Do kompetencji Rady Rodziców należy:
– występowanie do organu prowadzącego/kierownika klubu z inicjatywami, wnioskami, i opiniami we wszystkich sprawach dotyczących klubu malucha , w tym w szczególności w zakresie prowadzenia zajęć;
– opiniowanie spraw organizacyjnych klubu malucha, w szczególności w zakresie zamian regulaminu organizacyjnego;
– wgląd, za pośrednictwem przedstawicieli rady rodziców, do dokumentacji dotyczącej norm żywienia;
– wizytacja przez przedstawicieli rady rodziców pomieszczeń klubu malucha i w przypadku dostrzeżenia nieprawidłowości zgłoszenie ich do kierownika placówki / organu prowadzącego
&25
W celu wspierania działalności statutowej klubu malucha , rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
Fundusze, o których mowa mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym rady rodziców. Do założenia i likwidacji tego rachunku bankowego oraz dysponowania funduszami na tym rachunku są uprawnione osoby posiadające pisemne upoważnienie udzielone przez radę rodziców.

&26
W placówce może działać tylko jedna rada rodziców.
&27
Rada rodziców zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania o wyborze lub zmianie swoich przedstawicieli kierownika placówki. Organ prowadzący / kierownika klubu umożliwia wszystkim rodzicom dzieci uczęszczających do klubu zapoznanie się ze składem rady rodziców.
&28
Kierownik klubu malucha umożliwia rodzicom dzieci uczęszczających do klubu zorganizowanie zebrania mającego na celu wybranie składu rady rodziców oraz uchwalenie regulaminu rady rodziców, w szczególności poprzez udostępnienie miejsca na zebranie oraz poinformowanie rodziców o jego terminie. Zebranie rodziców odbywa się co najmniej raz w roku.
&29
Kierownik klubu malucha umożliwia udział rodziców w zajęciach prowadzonych w żłobku.
– dopuszcza się udział rodziców na organizowanych zajęciach otwartych
– obecność rodziców dzieci ograniczona będzie do niezbędnego minimum biorąc pod uwagę długość zajęć, kondycję psycho-fizyczną grupy, zdolność dzieci do współpracy z opiekunem w obecności rodzica lub innych obcych osób.
– o możliwości udziału rodziców na zajęciach otwartych decyduje kierownik żłobka, biorąc pod uwagę j.w.
& 30
Nie ma obowiązku tworzenia Rady Rodziców, w sytuacji dyspozycyjności Kierownika/Właściciela Placówki dającej gwarancję współpracy z ogółem Rodziców Dzieci uczęszczających do Klubu malucha „Domiżabki”. Jednocześnie wszelkie spory należy rozwiązywać w drodze polubownej i porozumienia, zaś strony umowy dążyć będą do takiej ścieżki komunikacji.
W takiej sytuacji każdy z Rodziców Dzieci uczęszczających do Klubu malucha „Domiżabki” ma możliwość zgłaszania swoich uwag i propozycji bezpośrednio do Kierownika/Właściciela Placówki. Poprzez kontakt bezpośredni po wcześniejszym uzgodnieniu daty i godziny spotkania, kontakt telefoniczny oraz adres e-mail domizaki@wp.pl

ROZDZIAŁ X
SKREŚLENIE Z LISTY WYCHOWANKÓW
§ 31
Dziecko może zostać skreślone z listy wychowanków w przypadku gdy:
1. Zagraża swoim zachowaniem zdrowiu i bezpieczeństwu innego dziecka.
2. Rodzice / opiekunowie prawni – nie przestrzegają obowiązującego regulaminu , statutu Klubu Malucha
3. Rodzice/ opiekunowie prawni nie wywiązują się z terminowego regulowania
obowiązujących w klubie opłat na zasadach zawartych w umowie o świadczeniu usług dziennej opieki nad dzieckiem
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 32
1. Statut obowiązuje w równym stopniu personel Klubu Malucha Domiżabki i Rodziców/Opiekunów prawnych.
2. Dla zapewnienia wszystkim zainteresowanym dostępu do zapisów w Statucie, zostaje on upubliczniony na stronie internetowej pod adresem www.domizabki.pl
3. Zmian w Statucie dokonuje organ prowadzący Klub Malucha Domiżabki .
4. Statut został opracowany przez organ prowadzący Klub Malucha Domiżabki
5. Statut placówki wchodzi w życie z dniem wpisania Klub Malucha Domiżabki do rejestru placówek prowadzonego przez Prezydenta Miasta Białegostoku
&33
Klub Malucha Domizabki zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym statucie bez wcześniejszego informowania stron. Jeśli owe zmiany wymuszą konieczność wprowadzenia zmian w dotychczas podpisanych umowach, strony zostaną o tym fakcie poinformowane odpowiednio wcześniej. Brak akceptacji zmian równoznaczny jest z wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym.
&34
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie, mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym ustawy z dnia 04.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i Kodeksu Cywilnego.


Statut wchodzi w życie z dniem 04.11.2023r